< mkb-info
Meer uit je website halen?
21-01-2021 | Veel van jouw klanten zullen voor het eerst met jouw bedrijf in aanraking komen via je website. Het is dus belangrijk om een goede en blijvende eerste impressie te geven.
< mkb-info
21-01-2021 | Veel van jouw klanten zullen voor het eerst met jouw bedrijf in aanraking komen via je website. Het is dus belangrijk om een goede en blijvende eerste impressie te geven.
Bezoekers van een website waarderen een eenvoudige vormgeving, die past bij de huisstijl van de organisatie.
Op een ‘simpele’ website kan de bezoeker sneller vinden wat hij wil. Kortom, de structuur van de website moet makkelijk en overzichtelijk zijn.
Tevens is het verstandig om op elke wervende pagina een Call To Action (CTA) aan te bieden. CTA staat letterlijk voor “oproep tot het uitvoeren van een actie”. Denk bij een CTA bijvoorbeeld aan een bestelbutton, een downloadbutton of een contactformulier waarmee bezoekers eenvoudig informatie aan kunnen vragen.
Bezoekers vinden het prettig om te weten wie het gezicht is achter de website. Er moet voldoende vertrouwen zijn voordat zij zaken met jou willen doen.
Daarom is het verstandig om jezelf en je eventuele team voor te stellen op de website. Foto’s, video’s en achtergrondinformatie doen het altijd goed bij bezoekers.
Wanneer deze bezoekers contact opnemen via de website moeten zij ook het idee krijgen dat zij persoonlijk met iemand in gesprek zijn en niet met een robot. Een extra tip: schrijf zoals je zou praten.
Vraag jezelf vooral af wat je voor je klanten kan betekenen. Welk probleem los jij op? Of op welke manier kan jij jouw klant van iets voorzien.
Formuleer de teksten op de website zo dat deze altijd gericht zijn op jouw klanten. Jouw klant wil nou eenmaal snel weten of hij door jou geholpen kan worden in zijn behoefte.
Een belangrijke manier om gevonden te worden tussen alle andere websites op het internet is door teksten te schrijven die makkelijk te vinden zijn door zoekmachines.
Zo indexeert Google, de grootste zoekmachine van de wereld, door teksten te scrapen. Dit betekent dat er gezocht wordt op relevante keywords/trefwoorden.
Probeer – voordat je de teksten voor je website gaat schrijven – alle trefwoorden op te schrijven die relevant zijn voor jouw branche/beroep/organisatie. Probeer deze trefwoorden te verwerken op de volgende plekken in een webtekst: in de titel van de webpagina, in eventuele subtitels, in de eerste 25 woorden van de tekst en in de laatste 25 woorden van de tekst.
Hierboven schreven wij al over het aanbieden van een Call To Action (CTA) op elke wervende pagina. Denk hierbij ook na over het uitruilen van informatie. Vraag of bezoekers hun e-mailadres achter willen laten in ruil voor een checklist, onderzoeksrapport of andere relevante informatie voor jouw bezoeker. Voor beide partijen is dit een win-winsituatie.
Uit onderzoek komt naar voren dat anno 2021 het merendeel van de mensen websites bezoekt middels hun smartphone. Als je website niet mobiel-vriendelijk is, raak je mogelijk veel bezoekers kwijt.
Een groot voordeel is ook dat websites die geoptimaliseerd zijn voor mobiele telefoons door Google voorrang krijgen in de zoekresultaten.
Meer weten over hoe je je website kunt verbeteren? Neem dan contact op met de afdeling marketing & communicatie van MKBzaken.
Eikenlaan 10a
3755 CP Eemnes
KvK 75427745
Eikenlaan 10a
3755 CP Eemnes
KvK 75427745